top of page

HVO100 na dvou francouzských letištích

  • RedIR
  • 2. 2. 2024
  • Minut čtení: 1

Letiště Cannes-Mandelieu a Golfe de Saint-Tropez oznámila, že všechna vozidla se spalovacím motorem, která nelze přestavět na plně elektrická, budou používat 100% ekologickou bionaftu.


Letiště Cannes-Mandelieu

Jedná se o hasičské vozy, tankovací náklaďáky, zemědělské stroje a pomocné energetické jednotky používané k zásobování letadel elektřinou na mezipřistáních.


HVO100 (viz náš další článek) se vyrábí z odpadních produktů, jako jsou použité jedlé oleje, živočišné tuky a vedlejší produkty ze sektoru papírenské buničiny. Je to jediné mezinárodně uznávané biopalivo, které lze používat samostatně a splňuje normu EN 15940. V průběhu celého životního cyklu to vede k úspoře nejméně 80 % CO2.


Dvě letiště, která již mají úroveň Airport Carbon Accreditation 4+, tak rozšiřují své úsilí o dekarbonizaci svých pozemních odbavovacích operací.



Pro letiště Cannes-Mandelieu, které ročně spotřebuje 20 000 litrů nafty, představuje přechod na bionaftu další úsporu 42 tun ekvivalentu CO2 ročně, protože jeden litr nafty vyprodukuje 2,67 kg CO2. Tento objem představuje polovinu zbytkových emisí z letiště.


Letiště Golfe de Saint-Tropez se zavázalo ke stejnému závazku, který splní při znovuotevření letiště 15. března. Při roční spotřebě nafty 4 000 litrů ročně představuje přechod na bionaftu další úsporu 8,5 tuny ekvivalentu CO2 ročně.


"Nemělo by se šetřit úsilím o snížení uhlíkové stopy našich aktivit v našem regionu. Technologický vývoj není zdaleka jediným řešením, o kterém lze uvažovat, ale představuje příležitosti, které je třeba bez prodlení využít, abychom co nejrychleji dosáhli uhlíkové neutrality bez kompenzací." plán je jasný a jsme odhodláni dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2030,“ řekl Franck Goldnadel, předseda představenstva Aéroports de la Côte d'Azur.


Franck Goldnadel, předseda představenstva Aéroports de la Côte d'Azur

mrgf.jpg
Reklama Jucad L.1 f.jpg
PANGC Banner.jpg
DBK.png
ePace.png
bottom of page