top of page

Letecká společnost Wizz Air a Firefly spolupracují na přeměně biologického odpadu na SAF.

  • RedIR
  • 5. 5. 2024
  • Minut čtení: 2

Wizz Air, celosvětově nejrychleji rostoucí a z hlediska životního prostředí nejudržitelnější letecká společnost v Evropě, oznámila svůj nový cíl pohánět do roku 2030 10 % svých letů udržitelným leteckým palivem SAF (Sustainable Air Fuels, udržitelná letecká paliva). Nový cíl podpoří závazek snížit emise uhlíku na cestujícího/km o 25 %.



Milník byl oznámen na tiskové konferenci společně s Firefly, inovativní britskou společností zabývající se biopalivy. Wizz Air podporuje Firefly od roku 2023 a jejich partnerství umožní letecké společnosti dodávat až 525 000 tun SAF během 15 let do jejích provozů ve Velké Británii od roku 2028.

Tento nový cíl představuje významný krok ve strategii udržitelnosti společnosti Wizz Air a staví na jejích pokračujících investicích do vývoje SAF. K dosažení tohoto nového cíle aerolinka také vyzývá k širším aktivitám průmyslu na podporu výroby SAF.

James Hygate, generální ředitel společnosti Firefly, řekl, že není nic více „cool“ než přeměna biologického odpadu produkovaného lidmi (ano je to přesně to, co myslíte) na udržitelné letecké palivo a dodal: „Budeme schopni vyrábět velké množství za dostupnou cenu.“

Tato nová ambice dále posiluje pozici Wizz Air jako lídra v oblasti udržitelnosti a posílí její závazek snížit do roku 2030 emise uhlíku na cestujícího/km o 25 %. Letecká společnost bude i nadále pokračovat v širších iniciativách v oblasti udržitelnosti, včetně ambiciózního plánu obnovy flotily a efektivního provozu za nízké ceny. Letecká společnost používá letadla s nejnovější technologií a upřednostňuje vysokou hustotu sedadel a vytížení, aby zajistila, že její současný provoz bude co nejudržitelnější.

James Hygate, generální ředitel společnosti Firefly

Wizz Air vede v leteckém průmyslu s nejnižšími emisemi uhlíku na pasažéra/km mezi svými konkurenty a je i nadále odhodlána výrazně snížit svou intenzitu CO2 do roku 2030. V roce 2023 dosáhl Wizz Air rekordně nízké roční průměrné intenzity CO2, která činila 51,5 gramu na cestujícího/km, což představuje meziroční pokles o 6,8 %.


Yvonne Moynihan, korporátní a ESG Officer ve Wizz Air, řekla: „Wizz Air letos slaví dvě dekády transformace a přechodu z malé letecké společnosti na globálního lídra udržitelného letectví a dostupného cestování. Vedle obnovy flotily a provozní účinnosti hraje letecké palivo SAF klíčovou roli při snižování emisí uhlíku z letectví. Naše investice do Firefly, která má potenciál snížit naše emise během životního cyklu o 100 000 tun ekvivalentu CO2 ročně, podtrhuje náš závazek začlenit používání SAF do našich provozů do roku 2030. Dosažení našeho cíle však vyžaduje výrazný nárůst výroby a nasazení SAF. Vyzýváme proto společenské leadery a tvůrce zákonů, aby řešili překážky zavádění SAF ve velkém měřítku tím, že budou stimulovat výrobu, poskytovat cenovou podporu a akceptovat další udržitelné suroviny pro výrobu biopaliv.“

Yvonne Moynihan, korporátní a ESG Officer ve Wizz Air

Mezi další partnery projektu patří Anglian Water, která bude shromažďovat odpad, známý jako biopevné látky, předtím, než se přemění na SAF ve stávajícím závodě ve východní Anglii.


mrgf.jpg
Reklama Jucad L.1 f.jpg
PANGC Banner.jpg
DBK.png
ePace.png
bottom of page