top of page

Zvrat trendu? Třetina řidičů elektromobilů v Německu přechází zpět na spalovací motory!

  • RedIR
  • 8. 11. 2024
  • Minut čtení: 2

Poté, co byl koncem loňského roku zrušen státní výkupní bonus, je elektromobilita v Německu zřejmě v krizi. To potvrzuje i nová studie společnosti HUK-Coburg. Tento největší německý pojistitel motorových vozidel poprvé zveřejnil takzvaný e-barometr. Na základě údajů o 13,9 milionu pojištěnců a čtvrtletních online průzkumech ukazuje aktuální vývoj, rozšíření a přijetí elektromobility v Německu.

Jednou elektromobil, navždy elektromobil? Míra loajality klesá.


Poté, co se čísla registrací čistě elektrických vozidel v posledních měsících již v podstatě zhroutila, výsledky barometru také ukazují, že klesá i aktuální akceptace. Podíl pojištěnců, kteří přešli ze spalovacího motoru na elektrickou baterii, tak letos činil pouze 3,6 procenta. Pro srovnání: v roce 2022 byla tato hodnota 5 procent, loni to bylo 4,7 procenta. Míra loajality mezi řidiči elektromobilů stanovená společností HUK-Coburg v posledních letech neustále klesá. Zatímco v roce 2021 přes 85 procent zvolilo při odhlašování a registraci opět elektrický pohon, letos je to jen 66 procent.

Téměř polovina (47 %) online dotázaných také uvedla, že čistě elektrická auta považují za „méně dobrá“ nebo „vůbec ne dobrá, resp. špatná“. A 29 procent si chce koupit čistě elektrický vůz pouze v případě, že to bude vyžadovat zákon.


Viditelné regionální rozdíly


Údaje HUK-Coburg také ukazují jasné regionální rozdíly. Podle toho je nejvíce elektromobilů v soukromém sektoru v Bavorsku, následuje Dolní Sasko, Bádensko-Württembersko a Šlesvicko-Holštýnsko. Sasko a Sasko-Anhaltsko jsou v těchto statistikách na zadních příčkách: podíl elektrických vozidel v soukromém vlastnictví je pouze 1,5 procenta. Logický důsledek: Ve východních spolkových zemích je podíl vozidel přecházejících ze spalovacích motorů na elektrická vozidla také nejnižší (1,9 procenta), zatímco ve Šlesvicku-Holštýnsku (4,0 %) a Bavorsku (4,1 %) je tento podíl vyšší celostátní průměr.


Majitelé domů navíc jezdí elektromobilem mnohem častěji než nájemníci. Zatímco počet elektromobilů mezi majiteli domů se odhaduje na 4,1 procenta, mezi nájemci je to jen 1,3 procenta. A podle HUK-Coburg se tato mezera bude jistě dále prohlubovat: míra přechodu ze spalovacích motorů na elektromobily mezi majiteli domů byla v posledním čtvrtletí roku 2024 čtyřikrát vyšší než mezi nájemci.


Soukromí majitelé aut v centru pozornosti


Pomocí e-barometru chce HUK-Coburg zviditelnit dynamiku vývoje podílu na trhu a počet čistě elektrických vozů mezi soukromou populací. Tak zdůrazňuje Dr. Jörg Rheinländer, člen představenstva HUK-COBURG odpovědný za autopojištění: „Poprvé lze nyní ukázat míru přechodu na elektrická auta a dynamiku těchto změn mezi soukromými držiteli vozidel – namísto čistého počtu nově vzniklých registrovaných e-aut, mezi nimiž je i řada služebních vozidel. Vzhledem k důležitosti soukromých vlastníků automobilů je toto klíčová oblast, kde je třeba zkoumat, jak se elektromobilita v Německu prosadí."

Dr. Jörg Rheinländer, člen představenstva HUK-COBURG odpovědný za autopojištění

mrgf.jpg
Reklama Jucad L.1 f.jpg
PANGC Banner.jpg
DBK.png
ePace.png
bottom of page