Formule 1 snižuje emise přechodem na biopaliva
- RedIR
- 9. 11. 2023
- Minut čtení: 3
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team dosáhl snížení emisí o 67 % u závodních a servisních nákladních vozidel a generátorů používáním biopaliv, čímž ušetřil 339 tun CO2 během evropské sezóny F1.

Výsledky letošního testování biopaliva HVO 100 (viz další článek na našem webu) jsou přinejmenším zajímavé:
- 67% snížení emisí u závodních a pohostinských nákladních vozidel a generátorů ušetří 339 t CO2;
- 386 000 km ujetých týmovým vozovým parkem na biopalivo HVO100;
- Každý ujetý kilometr na HVO100 ušetří 90 % emisí CO2 oproti normální naftě;
- 35 % paliva týmového generátoru použitého na evropských závodech bylo biopalivo HVO100;

Kombinované snížení emisí je vypočtené v souladu s protokolem GHG a nejnovějšími emisními faktory DEFRA GHG a překročilo původní cíle týmu snížit emise o 60 % za sezónu.
V rámci strategie snížit dopad silniční nákladní logistiky byly nákladní vozy a generátory tankovány (kde to bylo možné) pomocí biopaliva druhé generace HVO100 během období evropských závodů od května do září. Kamiony přepravují veškerý náklad týmu potřebný pro každý závod, zatímco generátory pohánějí týmové inženýrské a pohostinské jednotky v paddocku Formule 1.


Kamiony ujely na biopalivo HVO100 více než 386 000 km z celkové ujeté vzdálenosti 460 000 km a 35 % veškerého použitého paliva pro generátory bylo HVO100.
Tým hodlá využít poznatky ze sezóny 2023 k tomu, aby v roce 2024 pokračoval v cestě k plnému využití HVO100 v nákladních vozidlech a zvýšil využití HVO100 v generátorech a zároveň zvýšil efektivitu v paddocku, aby snížil závislost na těchto generátorech.
Alice Ashpitel, vedoucí udržitelnosti týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1, uvedla: „Jsme potěšeni, že jsme dosáhli tak pozitivních výsledků a výrazně snížili naše emise z nákladní dopravy a generátorů během evropských závodů letošní sezóny. Používání biopaliv je jednou z našich klíčových průkopnických iniciativ v rámci strategie udržitelnosti pro dosažení čisté emisní nuly pro naše závodní týmy do roku 2030.“
„Na tomto projektu jsme museli překonat složité logistické překážky. Dosažení tak významného snížení emisí z nákladní dopravy a generátorů dokazuje silnou spolupráci mezi týmem, společností PETRONAS a našimi logistickými partnery. Tento projekt představuje významný krok vpřed a silný důkaz podporující širší přijetí HVO100 napříč sportovním, zábavním a dopravním průmyslem.

Již jsme podnikli odvážné kroky k řešení našich největších zdrojů emisí, přičemž používání alternativních udržitelných paliv přispívá k výraznému snížení uhlíkové stopy. V loňském roce nám investice do udržitelného leteckého paliva a jeho používání pomohly ušetřit 21 % celkových emisí z letecké dopravy.
Nové výjimky ve finančních předpisech našeho sportu otevřely příležitosti pro inovace v oblasti udržitelnosti, které byly dříve v rozporu s výkonností na trati. Tento projekt je prvním, který tým od schválení změn zúročil díky konstruktivní spolupráci mezi FIA, Formulí 1 a deseti týmy. Použití biopaliva v závodních náklaďácích týmu a generátorech závodní základny by dříve bylo zahrnuto do nákladového stropu Formule 1. Odstranění tohoto omezení nám umožnilo učinit významný krok směrem k naší ambici plně biopalivové evropské sezóny.“
Datuk Sazali Hamzah, výkonný viceprezident a generální ředitel společnosti PETRONAS Downstream: „Jako progresivní partner budeme i nadále čelit výzvě při plnění požadavků dneška i budoucnosti. Jako hlavní a technický partner týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1 řídíme změnu v podpoře aspirace Formule 1 stát se do roku 2030 „Net Zero“. Úspěch s logistickým týmem představuje milník, který poslouží jako základ pro další práci na akcích Grand Prix konaných mimo Evropu.“

„Ve společnosti PETRONAS klademe nesmírný důraz na inovace, což se odráží v práci, kterou odvádíme v našich výzkumných a technologických laboratořích. Aktivně jsme experimentovali s proxy pro Advanced Sustainable Fuel s naším cílem přejít do pilotní testovací fáze do roku 2024 a 2025, což povede k výrobě paliva v roce 2026,“ dodal.
Společně s Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team je PETRONAS na cestě ke splnění technických výzev nových technických předpisů pro rok 2026, podle nichž budou všechny vozy poháněny 100% moderními udržitelnými palivy. Toto představuje příležitost předvést potenciál pokročilých udržitelných paliv ve světě F1, který slouží jako ultimátní testovací prostředí před předáním poznatků a inovací každodenním účastníkům silničního provozu.

Toto Wolff, šéf týmu a generální ředitel týmu Mercedes-AMG PETRONAS F1 sdělil: „Formule 1 je nejznámějším globálním motoristickým sportem, takže je životně důležité, abychom mohli využít naši platformu k průkopnické změně. Už nemůžeme dělat kompromisy ohledně dopadu, který máme na naši planetu, a musíme se přizpůsobit, abychom snížili naše emise. Jsme tým inovátorů a máme ambici být nejudržitelnějším sportovním týmem na světě. Výsledky, jako je tento ukazují, že jsme na správné cestě k dosažení tohoto milníku s udržitelnými palivy, která jsou ústředním bodem strategie týmu k dosažení čisté nuly. Jednalo se o velmi složitý projekt a my děkujeme titulárnímu a technickému partneru PETRONAS a našim logistickým partnerům, kteří tvrdě pracovali, aby přinesli pozitivní výsledky náročného, ale obohacujícího projektu.“