top of page

Zelená železnice v severní Kalifornii

  • RedIR
  • 22. 11. 2023
  • Minut čtení: 2

ACE se stává prvním železničním dopravcem v severní Kalifornii, který přechází na 100% obnovitelný diesel.



V rámci svého akčního plánu pro klima se severokalifornská San Joaquin Regional Rail Commission (SJRRC) přesunula k výhradnímu používání obnovitelné nafty ve svém vozovém parku pro vlakovou dopravu Altamont Corridor Express - ACE. SJRRC vlastní, provozuje a je orgánem vytvářejícím politiku pro službu Altamont Corridor Express (ACE), která přepravuje cestující mezi Central Valley a Bay Area od roku 1998. Společnost spravuje představenstvo skládající se ze šesti členů s plným hlasovacím právem z okresu San Joaquin a dvou členů se zvláštním hlasovacím právem z okresu Alameda.



Přechod na naftu z obnovitelných zdrojů sníží emise skleníkových plynů o 99 %. ACE je první příměstskou železniční dopravou v severní Kalifornii, která přešla na provoz 100% obnovitelné nafty. Tento krok je klíčovým milníkem na její cestě k čistým operacím s nulovými emisemi.

„S hrdostí oznamujeme, že ACE využívá obnovitelnou naftu. Náš závazek ke snížení emisí skleníkových plynů udělal velký krok vpřed,“ řekl Brian Schmidt, ředitel služeb pro zařízení v SJRRC. "Náš partner v oblasti paliv, Valley Pacific, byl klíčovým partnerem v tomto přechodu."

Obnovitelná nafta se vyrábí z udržitelných surovin, jako je použitý kuchyňský olej a/nebo nejedlý kukuřičný olej. SJRRC používá R100, což znamená, že palivo je 100% obnovitelná nafta. Palivo pro flotilu ACE dodává společnost Valley Pacific Petroleum Services. Flotila ACE spotřebuje 51 000 galonů (cca 193.000 litrů) paliva měsíčně.



„Naši zákazníci zjistili, že ve srovnání s naftou na bázi ropy funguje obnovitelná nafta v jejich motorech lépe, produkuje méně spalin a jsou rádi, že zlepšuje kvalitu ovzduší a snižuje jejich uhlíkovou stopu,“ dodal Nathan Crum, prezident a generální ředitel společnosti Valley Pacific.


Nathan Crum, prezident a generální ředitel společnosti Valley Pacific

První krok k čistšímu vozovému parku SJRRC přišel v roce 2017 uvedením nabíjecích lokomotiv Siemens Tier IV, které nahradily lokomotivy Tier 0 v aktivní flotile. Lokomotivy Siemens Charger sice mírně zvýšují emise skleníkových plynů, ale přinášejí podstatné zlepšení emisí v kvalitě ovzduší. Tyto lokomotivy také umožňují zvýšení počtu vozů na vlak (ze 7 na 10), což zlepšuje metriky spotřeby paliva na cestujícího.



Klíčovým faktorem při přechodu na naftu z obnovitelných zdrojů bylo zajistit, aby motory Cummins pokračovaly v úspěšném provozu se zavedením nového typu paliva. Prostřednictvím řady testů a diskusí výrobce Cummins schválil použití 100% obnovitelné nafty, která nepoškozuje motor ani jeho součásti.



Akční plán pro klima SJRRC zahrnuje několik kroků. Kromě přechodu na obnovitelnou naftu SJRRC zahajuje výzkumný a vývojový projekt zaměřený na zkoumání lokomotiv s nulovými emisemi. Klíčovým faktorem v tomto výzkumu je identifikace a studium metody pohonu, který dokáže zvládnout stoupání v průsmyku Altamont. Mezi další součásti akčního plánu pro klima patří i přechod autobusové dopravy Thruway Buses na obnovitelnou naftu.



mrgf.jpg
Reklama Jucad L.1 f.jpg
PANGC Banner.jpg
DBK.png
ePace.png
bottom of page